dinsdag 15 november 2016

50 procent

Maandag, alweer halverwege de missie. Times flies, ook doordat veel tijd verloren gaat met transport in dit verschrikkelijke verkeer en er dus minder tijd overblijft voor werkelijk op kantoor aanwezig zijn. En dan zijn er plannen voor de aanleg van een ondergrondse. Dat zal wel verlichting brengen maar pas als het klaar is en tot die tijd, als alle straten open moeten, zal het echt een ramp zijn. Nog groter dan nu (kan dat?)
Ben overigens wel benieuwd of de zelfrijdende auto van Tesla en Google hier ooit gaan komen. Ik denk dat ze geen meter vooruit komen.

Met Kohinoor, CEO van Tarango



Vrijdag op de Dutch club ge-squashed (alles verloren Jane).
Maar ook was er de verkoping van Tarango (en ook andere fairtrade NGO's), waar een aantal mensen op af kwamen die ik graag wilde spreken. Zoals de ambassadrice van Nederland en een medewerkster van de ambassade. Om wat vooroverleg te plegen over mijn verzoek voor ondersteuning van het banana-fiber project. Netwerken is net werken!

En ook nog gesproken met een webdesigner (ook Nederlandse) die ons zou kunnen gaan helpen voor redesign van 'onze' website.

Nuttige dag, al is de reistijd van mijn kamer naar de club wel meer dan een uur rijden mede door de vele checkpoints in de zakenwijk (Gulshan). Daar zijn een paar maanden geleden verschrikkelijke dingen gebeurd in een restaurant dus vandaar die strenge beveiliging.

Maandag heb ik de subsidie-aanvraag al de deur uit en 2 projectplannen in concept klaar. Nu gaat het erom spannen: gaat het management akkoord met mijn aanpak? Niet alleen het doel van de respectieve projecten, maar ook de delegatie van bevoegdheden naar de projectleiders en een slechts sturende rol voor de topmanager als opdrachtgever. Delegeren met bevoegdheden binnen kaders is hier niet de meest voorkomende management-stijl.....
Mocht het lukken dan ben ik al zeer gelukkig ook al moeten de projecten dan nog beginnen. En ik vertrek komende maandag alweer.

Nu dinsdag plotseling een verloren dag. Management afwezig, geen afspraken te maken met mensen die potentieel in het project moeten werken. Ik zit een beetje te spelen op internet en telefoon. Morgen maar bespreken met het management, als ze geen interesse of tijd hebben voor wat ik kom doen dan wil ik dat graag weten. Want dan ga ik nog een paar dagen wat vertieren.










Geen opmerkingen: